Nem!
Gyerekes játéknak indult, ami mára már egy teljes iparággá nőtte ki magát, és ami ráadásul egy olyan generációs problémára és helyzetre ad megoldást, amire a profi sportnak nagy szüksége van jelen helyzetben.
Tény az, hogy – csak a legmarkánsabb példát említsük – az Olimpia nézettségi nehézségekkel küzd, hiszen azok a generációk, akik a nézők jelentős bázisát adnák, már nem leültethetők a klasszikus versenyek elé.
És ha nincs néző, nincs nézettség, ha nincs nézettség, akkor ott a gazdasági krach, hogy a szponzorok befektetett tőkéje és célközönségük ezen platformon keresztüli elérése hatalmas nehézségekbe ütközik.
És pontosan itt jön az esport és az esportban rejlő hatalmas potenciál, hiszen pontosan azt a fiatal és fiatal felnőtt korosztályt tudja megszólítani, elérni és aktív felhasználójává tenni a sport ezen ágának, akikben a legnagyobb nézői és üzleti potenciál rejlik.
Az esporttal könnyű azonosulni ezeknek a korosztályoknak, hiszen ők is ugyanazon “játékokkal játszanak” és jelentős időt töltenek el ezeken a platformokon.
Esportot bárhol és bármikor lehet űzni.
A virtuális világ ilyen mértékű térhódítása mellett ez lesz az otthonos tér a fent említett korosztályoknak, azaz a profi esport hőseivel sokkal jobban azonosulni tudnak.
Szóval az esport menetelése és kivirágzása csak most kezdődött el, amiben folyamatosan, exponenciális ugrások várhatók – az én véleményem szerint -, azaz az esport nem hogy nem múló hóbort, hanem a sport és a professzionális sport most induló kezdete és jövője.
Kapcsolódó cikkek: