• Kezdőlap
  • Friss lapszám
  • Blog
  • Archívum
  • Ars Poetica
  • Médiaajánlat
  • Cégeknek
  • Csapatunk
  • Karrier
  • Rendezvények
  • SMP

Csak POZITÍVAN Magazin

Tiszta levegőn jobban megy a vásárlás

Környezetvédelem, Üzlet/Pénzügyek - Czeczon István - 2021. december 13.

Többet vásárolnak az emberek azokon a városi területeken, ahol visszaszorították a gépjárműforgalmat a Tiszta Városok Kampányban végzett elemzés szerint. A kampány számos európai ország civil szerveződése, köztük a Levegő Munkacsoport közös kezdeményezése, amellyel azt kívánják elérni, hogy 2030-ban az európai városokban a közlekedés már ne szennyezze a levegőt.

Az elemzésben megállapították, hogy Madridban az alacsony kibocsátású övezetben (ahová csakis korszerű autókkal lehet behajtani) a 2018-as karácsonyi időszakban 8,6 százalékkal nőttek az üzletek bevételei, míg a város egészében csak 3,3 százalékkal.
Hozzátették, hogy miután Londonban a főutcákon és a városközpontokban gyalogos és kerékpáros fejlesztéseket hajtottak végre, a bezárt üzletek aránya 17 százalékkal kisebb lett, mint a szomszédos negyedekben, ahol nem történtek ilyen fejlesztések. A londoni bevásárló-negyedekben a gyalogosan érkező vásárlók havi szinten 4,3 százalékkal több pénzt költenek, mint az autósok.

Bernben az autós parkolóhelyek kerékpáros parkolóvá alakítása azt eredményezte, hogy a vásárlók bolti négyzetméterenként 13 százalékkal többet költöttek, mint korábban. Az elemzésből az is kiderült, hogy Berlinben, ahol az elmúlt időszakban komoly intézkedéseket hoztak a környezetkímélő közlekedési módok elterjesztésére, a gyalogos, kerékpáros és a tömegközlekedést használó vásárlók költik el az összes vásárlási kiadás 91 százalékát.

A nemzetközi felmérés legfontosabb általános eredményei, hogy a végrehajtott intézkedések általában pozitív hatással voltak a kiskereskedelmi szektorban, a sétálóutcák és a kerékpársávok növelik a kiskereskedelmi eladást, és csökkent az üres vagy elhagyott kiskereskedelmi boltok száma az alternatív közlekedési lehetőségek fejlesztésével és növelésével.

A tanulmány több magyarázatot is talált a fenti jelenségekre. Az egyik, hogy a gépkocsi használata kevésbé fontos szerepet játszik a vásárlók körében, mint azt a bolti tulajdonosok hajlamosak gondolni. A másik, hogy a gépkocsival érkező vásárlók számának csökkenését többszörösen kompenzálja a gyalog, kerékpárral és közösségi közlekedéssel érkező fogyasztók száma, mivel sokkal többen vannak, és gyakrabban látogatják meg a helyi boltokat. Mindebből a tanulmány készítői szerint nyilvánvaló, hogy az alacsony kibocsátású övezetek és az alacsony forgalmú zónák több értelemben is nyertes megoldást kínálnak: a tiszta levegő, a klímavédelem és a helyi gazdasági forgalom területén.

Az elemzés végkövetkeztetése szerint minden városvezetőnek ambiciózus intézkedéseket kellene életbe léptetnie 2030-ig a zéró kibocsátású közlekedés, a közösségi terek újratervezése, az utazás felpezsdítése, valamint a tiszta és megfizethető alternatív közlekedési lehetőségek bővítése érdekében, amelyek legalább részben kiválthatják a gépkocsi-használatot a belvárosokban.

Címkék: autómentes, bevétel, fenntartható, forgalom, kereskedelem, környezetvédelem, tisztalevegő, vásárlás
 3
Avatar photo

Röviden a szerzőről : Czeczon István

Alapító/Tulajdonos/Főszerkesztő A Kávészünet az elmének című könyv írója. https://kaveszunet-az-elmenek.webnode.hu/ Író, grafikus, dizájner, tördelő, magánkiadás-támogató Tibeti karmatan őrző, hangtálas szakember https://azuri-hangtal-terapia.webnode.hu/

További cikkek, amik még érdekesek lehetnek számodra

Ültess fát! Tégy bolygónk jövőjéért!

2022. szeptember 12.

Több mint 76 ezer klímabarát jármű szeli útjainkat

2023. augusztus 14.

Egy magyar állatvédő, aki Freddie Mercuryt is barátjának tudhatta! – interjú Lakos Györggyel

2021. november 10.

A magazinról röviden

Célunk, hogy hiteles és objektív információforrás legyünk a társadalom bármely szegmenségből érkező, fejlődni vágyó emberek számára. A Csak Pozitívan Magazin a tudatos emberek tudatos választása, a gondolkodásformálás és a tudatos életre nevelés eszköze. Szerkesztőségünk azon fáradozik, hogy olvasóinkat mély, hiteles, minőségi, segítő és igaz információkkal lássa el. Segítjük az olvasót abban, hogy jó döntéseket hozzon. Ezzel szeretne egy új színvonalat teremteni a tájékoztatás világában. A média változik, és mi kezdtük el.

Olvasd el legfrissebb lapszámunkat

Keress minket a közösségi médiában

Legfrissebb cikkek

  • Az egészség, a boldogság és a béke hármasának megteremtése2023. november 29.
  • Erőteljes önismereti módszer nőknek2023. november 29.
  • Tudatosság emelés a küldetésem2023. november 29.
  • A gyermekek tornanénije2023. november 28.
  • Illatok az egészségért és a harmóniáért2023. november 28.

Friss a divat témában

  • Divat

    HOGYAN TEREMTS STÍLUSOS RUHATÁRAT? II.

    2023. augusztus 15.
  • Divat

    HOGYAN TEREMTS STÍLUSOS RUHATÁRAT? 1.

    2022. szeptember 12.
  • Divat, Környezetvédelem, Táplálkozás/Gasztro, Társadalom, Utazás, Üzlet/Pénzügyek

    Iparágak dőlnek be és születnek újak – a fiatal generációk átalakítják a piacot

    2022. április 12.
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
  • Szerzői jogok
  • Impresszum
  • Süti tájékoztató és hozzájárulás kezelése

© 2019-2023. Csak POZITÍVAN Magazin.