Krízishelyzetben semmi de semmi új megoldással nem tudunk előrukkolni és a meglévő tudásunk töredékét tudjuk nyomokban mozgósítani, és a megoldásnak dedikálni.
Hogy miért hal meg annyi ember szívinfarktusban miközben ott van körülöttük sok potenciális életet adó kéz?
Mert az emberek megfelelő tudás és gyakorlat hiányában inkább a nem tevést választják a segítség megkísérlése helyett.
Azaz, az emberek ott állnak dermedt riadalomban, fejvesztett kétségbeesés közepette, végignézik a másik ember haláltusáját minden érdemi segítségnyújtás nélkül.
Mert ott a krízishelyzet közepette senki nem fog megtanulni életet menteni, de lehet még arra is alkalmatlan lesz, hogy egy telefont felemeljen és segítséget hívjon.
És a csoportos ignorancia elve alapján, azaz, hogy ha senki nem lép például egy ilyen vészhelyzetben, akkor az egyén felmenti magát, hogy „neki sem kell lépni” szemléletet követve még az esetlegesen megmaradó segítési szándéka is semmivé lesz.
Egy vállalkozás, brand elindítása egy érzelmileg, mentálisan és fizikálisan felfokozott állapot, mondhatni egy krízis, ami titeket a családi vállalkozás alapanyagait bezárja egy olyan kalitkába, ahol a nap 24 órájában, a hét 7 napján a menekülés, a problémák elöli elszökés lehetősége nélkül kell együttműködni és sikerre vinni a közös célt.
Ebben a bezárt és nagy téttel bíró helyzetben kell egyszerre minden felmerülő – akár magánéleti vagy szakmai – kérdést, nehézséget sikerrel megoldani.
Olyan lesz ez, mintha egy minden oldalról tükrökkel kirakott szobába zárnátok be önként magatokat, ami folyamatosan vissza fog tükrözni minden pici részletet, ahol minden pillanatban a szemetek előtt lesz és folyamatosan követni fog minden kendőzetlen tény, ami kapcsolatotok valódi dinamikájáról fog vallani és hangos rivallások közepette jelezni mindarról, amit eddig nem akartatok meglátni.
Ki fogja ezt a párterápiát sikeresen lemenedzselni és titeket átvezetni a brandépítés folyamatán?
A Brand építő mentor programom pároknak szánt változatának nem véletlenül adtam az “Építsünk párkapcsolat biztos brandet!” szlogent.