Autónkat számtalan módon védhetjük és védjük is, hisz mint nagy értékű tulajdontárgyat, kitesszük az ellopás lehetőségének, ha akarjuk, ha nem. A gépjármű biztonságtechnika fejlődése a kulcsos zártól eljutott az elektronikus és online védelemig. A Skyguard a műholdas gépjárművédelem zászlóshajója Magyarországon. Mi is az a GPS alapú védelem? Hogyan működnek az alap rendszerek és milyen kiegészítő kényelmi szolgáltatások egészítik ki? Erről kérdeztem Répássy Gábort, az Auto Securit Zrt. stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóját.
– Miben más a GPS alapú gépjárművédelmi technológia, mint az egyéb járművédelmi rendszerek?
– Alapvetően az ismert fizikai védelmi megoldásokkal ellentétben, rendszerünk GPS helymeghatározást és az online kommunikációt ötvözve logikai alapon a gépjárműbe szerelt eszközünk segítségével védi az adott gépjárművet. Szolgáltatásaink a nagy értékű járművektől a kisebb és nagyobb flottákat üzemeltető vállalatok személy és teher gépjármű flottáin keresztül az útdíjas teherfuvarozási piac szereplői számára nyújtanak közel 25 éve hatékony és megbízható megoldásokat.
Védelmi rendszerünk legfőbb megkülönböztető ismérve a 24 órás diszpécser szolgálatunk, asszisztencia csapatunk, mobil alkalmazásunk és a napjainkban népszerű, a minden napi közlekedéshez kapcsolódó kényelmi szolgáltatásaink. Ezek közül hadd emeljem ki az automata parkolási, e-matricaŐr, szerviz menedzser és eRent szolgáltatásainkat.
Ami még markánsan megkülönbözteti szolgáltatásunkat az egyéb járművédelmi rendszerektől, indokolt esetben, riasztást követően meghatározott és szigorúan kontrollált protokoll mentén a gépjárművet leállítjuk.
– Tehát egy autó lopásnál használhatatlanná válik a jármű? Ahol éppen van, ott leáll? Ilyenkor minden lezáródik és a tolvaj benne marad az autóban?
– Szolgáltatásunk a gépjármű eltulajdonítása ellen véd, azaz esetleges lopási kísérlet esetén a balesetvédelmi szempontokat figyelembe véve a megfelelő forgalmi szituációban az autót leállítjuk.
– Nektek saját biztonsági szolgálatotok van, aki kimegy helyszínre vagy a rendőrséggel vagytok kapcsolatban?
– Riasztás esetén a rendőrséggel is kapcsolatba lépünk és támogatjuk a munkájukat.
– Már a telefonunk is bemérhető, mindenütt lekövethetnek bennünket. Nem él az emberekben aggály, hogy megfigyelitek őket, akármerre is járnak? Mi lehet megnyugtató az átlagember számára, hogy ne érezze, hogy folyamatos megfigyelés alatt áll?
– Ezzel a kérdéssel többször találkozunk a munkánk során. Gépjárműből származó adatok tekintetében flotta szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleinkkel minden esetben adatfeldolgozói szerződést kötünk, amelyben pontosan meghatározzuk szerepünket és ügyfelünk adatkezelői szerepét. Működésünket auditált GDPR szabályzatunk és ISO 27001 és 9001 tanúsítványaink minősítik.
– Tehát az ügyfeleitek bármikor ellenőrizhetik a járműveiket, hogy merre járnak?
– Így van. A gépjármű védelmi rendszerünkhöz integrált mobil applikáción ügyfelünk lekérdezheti járműve pozícióját illetve az általa igényelt egyéb információkat. A flotta szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyfeleink online felületünkön és a hozzá kapcsolódó mobil alkalmazáson keresztül kérdezhetik le a számukra fontos információkat. Ügyfeleink lekérdezéseit segítjük a legkülönbözőbb riportokkal.
– Néztem a szolgáltatás listátokat és nagyon sok minden van benne. Az eddigieken kívül automata parkolás, mobil alkalmazás, üzemanyag kártya. Egy nagyon komoly szolgáltatás csomagot kínáltok az ügyfeleknek.
– Célunk, hogy manapság az élet minden területén megjelenő okos megoldások között – mint smart home, smart city – mi legyünk a saját piacunk meghatározó szereplői.
Amikor jött a közterületi parkolás mobil-díjfizetésének egységesítése Magyarországon, ehhez a rendszerhez is azonnal csatlakoztunk. Magyarország összes közterületi parkolását rajtunk keresztül is biztonságosan igénybe lehet venni. Automata parkolási szolgáltatásunk legfőbb ismérve, hogy az általunk menedzselt parkolásokra pótdíj garanciát vállalunk.
Ügyfelünknek nem kell azon stresszelni, hogy melyik zónában kell elindítani majd leállítani, illetve 3 óránként újraindítani a parkolási díj fizetését. Azaz parkolási szolgáltatásunkat ügyfelünk automatikusan vagy akár manuálisan a mobil alkalmazás segítségével veheti igénybe.
A parkolási díjfizetés szolgáltatásunkhoz hasonlóan, az e-matricaŐr szolgáltatásunk is a praktikusságán keresztül vált a magánszemélyek és a flottát üzemeltető vállalkozások számára is egyaránt vonzóvá. Hiszen a flották esetén jelenthet markáns költség megtakarítást, ha nem automatikusan vásárolják meg januárban az összes autóra az éves autópálya matricát. Elsődlegesen elegendő csak a meghatározott megyékre megvenni a beállított matricát, mivel a rendszerünk ezt automatikusan felügyeli, és ha kell, akkor ügyfelünk igénye szerint 10 napos országos vagy éves megyei matricát vásárol.
– Említetted egy korábbi beszélgetésünknél, hogy a Covid okán vezettetek be új szolgáltatásokat. Ilyen az érintésmentes autóátadás.
– Olyan cégeknél, ahol több a kulcsos autó, amit többen is használnak, személy függő és bonyolult lehet az igénylés, átadás-átvétel folyamata. Nem lehet tudni, hogy visszaért az autó vagy sem, kitől kapom meg a kulcsot, ebből problémák adódhatnak. Ilyenkor jönnek a házi megoldások, jóban kell lenni a garázsmesterrel, hogy jó autót kapjunk. Meglévő szolgáltatásunkat kiegészítettük a jól ismert car sharing rendszerek megoldásaival. A rendszerhez kapcsolódó mobil alkalmazásunk menedzseli az autók foglalását és a használat során felmerülő eseményeket, mint például a jármű kulcs nélküli nyitása és zárása. Egyértelmű tendenciának látom, hogy mind a magán személyek mind a cégek elsősorban nem birtokolni szeretnék az autókat, hanem inkább használni.
– Tehát akkor a rendszeretek már most fel van készítve egy közösségi autóhasználatra? A fenntartható jövő indokolná a közösségi autóhasználatot.
– Igen. Jelenleg társasházaknak is értékesítjük ezt a szolgáltatást. Keresünk olyan ingatlanfejlesztő cégeket, akik társasházakat vagy irodaházakat üzemeltetnek, és kiegészítő szolgáltatásként szeretnének egy közösségi autót is üzemeltetni. Ez akkor lehet érdekes, ha a lakók vagy bérlők nem használnak minden nap autót, viszont mindannyian fenntartanak időnként indokolatlanul egyet. Ezek a típusú irodabérlők vagy lakók mondhatják azt, hogy nem tartanak fent mindannyian külön autót, hanem helyette a közösségi autót használják. Ez talán a mostani helyzetre a legjobb megoldást nyújtó szolgáltatásunk.
– Milyen különleges szolgáltatásotok van még?
– Gépjármű védelmünk egyik legnépszerűbb kényelmi szolgáltatása a Szerviz menedzser, amely az autószalonok és szervizek valamint az ügyfelek közötti kommunikációt, információ cserét segíti. Párat ezekből megemlítve ilyenek az időszakos szerviz bejelentkezésnél, egy téli gumicserénél vagy bármilyen javítási igény esetén az időpont foglalás, illetve az elvégzett szolgáltatás pénzügyi teljesítése. Pénzügyi szolgáltatásunk előnye, hogy a Szerviz Manager az autón elvégzett szolgáltatásról értesítést küld. Az értesítést és az ügyfél általi jóváhagyást követően a szolgáltatás fizetése bankkártyával azonnal megtörténik. Amikor kész az autó és kifizettem mehetek érte akár este nyolckor és nem kell a délutáni dugóban a fél ötös pénztár zárás miatt rohannom, nem kell várnom és sorba állnom sem az átadásnál sem az átvételnél.
Egy ilyen szolgáltatás csomag sok időt spórol meg az ügyfeleknek, sok stresszt vesz le a vállukról és a napi ezer teendő között hatékonnyá és gyorssá teszi az ügyintézést.
– Hány év innováció és fejlesztés van már a cég mögött?
– 25 év. Ez a tapasztalat adja a garanciát a szolgáltatásainkra.